399 kr kvar till fri frakt!

399 kr kvar till fri frakt!

retur & Reklamation

Ibland blir det helt enkelt inte som man tänkt sig.
Om du ångrar eller behöver reklamera ditt online-köp på uropenn.se så behöver du registrera ärendet i formuläret nedan.

Du kan även reklamera en vara genom att besöka din närmaste Ur&Penn-butik.
Ha din plocksedel till hands då den gäller som kvitto och garanti.

 

När du har registrerat din retur så kan du antingen lämna varorna i en av våra butiker eller skicka tillbaka dem per post.

 

 RETURNERA  I BUTIK

Du returnerar kostnadsfritt genom att lämna varorna i en av våra butiker. Visa upp ditt ordernummer.

RETURNERA PER POST

Varor köpta på vår e-handel kan du skicka i retur per post. Du kan med fördel välja att använda dig av vår retursedel, enhetspris för retur är då 49:-.

Då du som avsändare ansvarar för att returen når oss rekommenderar vi att du skickar din retur som spårbar, på så sätt minskar risken att ditt paket försvinner på vägen. 

 

INSTRUKTION FÖR ATT RETURNERA PER POST

  • Skriv ut fraktsedeln som du fått per mejl när du registrerat din retur.
  • Paketera varan i ett skyddande emballage.
  • Fäst fraktsedeln synlig på paketet.
  • Lämna in din retur hos närmaste postombud.

    *Om du har fått en QR kod, ta med den till närmaste postombud så skriver de ut en fraktsedel åt dig.


ÅTERBETALNING

När vi mottagit din försändelse och registrerat din retur kommer en återbetalning att ske genom Svea Bank. Återbetalningen tar cirka 2-5 bankdagar.

 

REKLAMATIONER