399 kr kvar till fri frakt!

399 kr kvar till fri frakt!

KÖPVILLKOR

Alla varor på vår hemsida anges med pris inklusive moms. För att handla på uropenn.se behöver du vara minst 18 år gammal. Om du är under 18 år måste du ha målsmans, d.v.s. förälders, tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post. 

Vi levererar endast inom Sverige.

Ur&Penn reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på vår vår hemsida exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktigt lagersaldo samt felaktiga priser. Ur&Penn har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du har beställt så kommer Ur&Penn naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan Ur&Penn fortsätter med beställningen.


BETALSÄTT

Du kan välja mellan att betala med kort, betala med faktura eller delbetala (Svea). 

SVEA FAKTURA

Om du väljer Svea Faktura så får du din faktura skickad som pdf till den mailadress du angav när du genomförde ditt köp. När du betalar via Svea faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Leverans av beställda varor sker endast till folkbokförd adress.

DELBETALNING MED SVEA

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Svea är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Svea. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.


LEVERANS 

När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en bekräftelse till e-post med information om din beställning.  Ta för vana att alltid kontrollera denna så att allt ser OK ut. Det är bra om du sparar din orderbekräftelse för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundservice. 

 

LÄS OM VÅRA FRAKTALTERNATIV 

ÅNGERRÄTT

Du har enligt lagen om distanshandel rätt till 14 dagars ångerrätt när du handlar online.
Utöver den lagstadgade ångerrätten får du som handlar på uropenn.se 30 dagars öppet köp från det att du tagit emot varan. Om du vill nyttja ångerrätten eller öppet köp kan du skicka ett mail inom tidsfristen till vår kundtjänst på info@uropenn.se.
Du kan även utnyttja din ångerrätt genom att använda Konsumentverkets standardformulär som finns längre ned under denna rubrik.

Vill du lämna tillbaka, reklamera eller byta varor köpta på uropenn.se skickas varorna tillbaka via posten. Du som konsument står för eventuell fraktkostnad tillbaka och ansvarar för att returen når oss.  Vi rekommenderar att du skickar din retur som spårbar. När vi har mottagit och registrerat din retur sker en återbetalning genom Svea inom cirka 2-5 bankdagar.  Om du har valt faktura som betalsätt och ännu inte har betalat din faktura så justeras beloppet på denna och totalbeloppet uppdateras.

Använd gärna originalförpackningen när du returnerar en vara. Varan ska vara komplett. För att kunna ångra ditt köp får du använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan. Ur&Penn har rätt att göra ett värdeminskningsavdrag om varorna kommer tillbaka i försämrat skick.

Ångerrätten gäller ej produkter som på grund av hälso-eller hygienskäl har förseglats och där kunden har brutit förseglingen dvs förpackningen är bruten. Exempelvis vid köp av piercingsmycken. 


ERBJUDANDE 3 FÖR 2
Vi bjuder på den billigaste av de tre valda produkterna. Rabatten dras automatiskt av från totalsumman när du lägger alla tre artiklar i varukorgen.
Om du köper 3 produkter som ingår i "3 för 2", får du den billigaste produkten gratis.
Köper du 6 artiklar som ingår i 3 för 2, får du de två billigaste produkterna gratis osv.Har du köpt flera varor i ett paketerbjudande, till exempel "3 för 2" och väljer att returnera en eller flera varor, förlorar du din rabatt.

RETUR 3 FÖR 2
Om du har gjort ett köp med erbjudandet “3 för 2” och vill göra en retur hanteras returen på följande sätt:
-Om du returnerar den produkt som du har fått gratis i erbjudandet sker ingen återbetalning eftersom produkten inte har debiterats.
-Om du returnerar en produkt som du har betalat för, men behåller en produkt som du inte har betalat, debiterar vi produkten som du har fått gratis. Erbjudandet upphör att gälla på ditt köp och du betalar fullpris för den/de artiklar du väljer att behålla.

Vid frågor om ångerrätt, öppet köp och returer är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail till info@uropenn.se eller via telefon 08-506 66 414.



KONSUMENTVERKETS ÅNGERBLANKETT 

VILL DU returnera eller reklamera DIN VARA?

 

RETURNERA   REKLAMERA

 

REKLAMATIONSRÄTT

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamations rätt, vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år. Vi följer även de riktlinjer som är uppsatta av Konsumentverket och vid en eventuell tvist följer vi alltid ARNs (Allmänna reklamationsnämnden) rekommendation.

För att nyttja reklamationsrätten kontaktas den butik där varan köptes eller via mail till kundtjänst på info@uropenn.se. Via kontakt via mail, vänligen bifoga ordernummer eller kvittonummer från köpetillfället och för eventuella reparationer av varan, samt en bild på varan. Reklamationen bör inkomma inom skälig tid från det att felet upptäcktes. I de fall Ur&Penn behöver andra uppgifter för vidare handläggning av ärendet, kommer du att meddelas om detta.


ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET

Om du utnyttjat din ångerrätt genom att skicka varorna till oss med posten, betalar vi tillbaka vad du har betalat snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot returen. Om delar av en leverans returneras till oss återbetalas ej fraktavgiften.

 

EJ UTHÄMTADE PAKET

Varor vilka levereras som paket till utlämningsställe/postbox aviseras via mejl, SMS och/eller app. Paketet ligger kvar i 7-14 dagar beroende på leverantör.
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-.

 

TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST

Vi på Ur&Penn försöker alltid lösa tvister direkt med våra kunder. Om vi trots allt inte lyckas komma fram till en lösning har du som konsument möjlighet att kontakta en lokal alternativ tvistlösningsnämnd för att framföra ditt klagomål. Ur&Penn har åtagit sig att följa beslut och rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) såsom alternativt tvistlösningsorgan. Du kan därmed kontakta ARN rörande ditt anspråk mot Ur&Penn AB.

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23, Stockholm
Sverige
http://www.arn.se

ARN är inkluderad i den nationella registret av godkända tvistlösningsnämnder enligt de krav som uppställs i enlighet med Europaparlamentets och rådets direktiv 2013/11/EU av den 21 maj 2013 om alternativ tvistlösning vid konsumenttvister:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ur&Penn AB
Almungevägen 2
194 51 UPPLANDS VÄSBY
Sverige
Organisationsnummer: 556438-6950
E-mail: info@uropenn.se

Läs mer på Europeiska kommissionens webbplats; 


 AVTAL OCH BESTÄLLNING

När du handlar från www.uropenn.se, godkänner du de aktuella köpvillkoren. Detta innebär att du och Ur&Penn blir bundna av dessa villkor och som de var skrivna vid köptillfället. I de fall köpvillkoren uppdateras, arkiveras den gamla versionen av Ur&Penn. Längst ner på denna sida kan du se när köpvillkoren senast uppdaterats. Om du vill ha mer information om hur köpvillkoren var skrivna vid ett specifikt datum, kontaktas Ur&Penns kundtjänst via mail till info@uropenn.se.


Vid beställning på www.uropenn.se, lägger du varan/varorna i kundkorgen. Sedan går du vidare till kassan genom att klicka på "Gå till kassan" i huvudmenyn. I kassan väljer du leveranssätt, leveransadress och till sist betalningssätt. Om du har fått en rabattkod som du vill använda, anger du även denna i kassan. För att ditt köp ska kunna slutföras, krävs att du har läst och godkänner Ur&Penns behandling av dina personuppgifter i enlighet med Ur&Penns personuppgiftspolicy. Innan du slutför köpet genom att klicka på "Slutför köp", ansvarar du som kund för att de uppgifter du angett i kassan stämmer. Om du efter slutfört köp, vill ändra någon av de uppgifter du angett, kontaktas Ur&Penns kundtjänst via mail till info@uropenn.se

Senast uppdaterad: 2020-03-30

 

Företagsfaktura

Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura (”företagsfaktura”).

Kreditprövning:

Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor:

Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse:

Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158‐7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR:

Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08‐514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.